1211 Bp, Központi út 35-47.
(Csepel Művek) Központi út és Lakatos u. sarok
+36 70 516 0378 FOGLALJON ITT, MOST!
MENÜPONTOK
 

Logi-sztorik: az élelmes detektív

Logi-sztorik: az élelmes detektív

A Trap Factory szabadulós szobái immár ötödik éve gyártanak élményeket a játékosoknak, legyen szó akár a mára már legendássá vált kijutós játékoktól kezdve a kincskeresésig, az ügyességi játékokon át a nyári mobil szabadulószobákig, vagy a céges csapatépítőkről.

A következőkben egy furmányos  logi-sztori feladványt ismertetek meg veled, ami egyaránt jó arra, hogy a berozsdásodott agytekervényeid kicsit megtornáztassam, amivel formában tartod elmédet, illetve felkészítsenek a következő szabadulós játékra. 

Ugye ismerős látvány, amikor a metróban utazók keresztrejtvényt fejtenek, vagy kijutós játék applikációval töltik az időt az állomások között? Egy logi-sztori feladvány azokhoz hasonló. Megteszi felkészülésként egy szabadulós szoba játék előtt, vagy két kijutós játék között, amíg nem lesz egy olyan szabad délutánod, amikor a haverok is ráérnek, hogy együtt szálljatok a mélybe szobáink egyikébe.

A logi-sztorik talán kedvet hoznak ahhoz, amit a Trap Factoryben a valóságban is megtapasztalhatsz, amikor egy feladat(sor) megoldásán keresztül jutsz el a megoldásig, s a megfejtéssel kitárul  a szabaduló szoba ajtaja. Annyi a különbség, hogy a kijutós játékoknál kézzelfogható díszletek vannak, egy magával ragadó miliőben vagy a játék részese és irányítója.

 

 

A logi-sztorik olyan rejtvények, amelyek általában egy érdekes, a mindennapi élethez kötődő történet keretében mesélhetők el. Nem bonyolult matematikai köntösben íródnak, hanem az egyszerű sztorik bírnak gondolkodásra. Némelyik más ősrégi, matematikai folklórban rendszeresen felbukkannak (azokat a fránya matekórákat azért jól fel tudják dobni), de aktualitásukat sohasem fogják elveszíteni. A logikus gondolkodásra sarkalló históriák a problémamegoldó képességeket kiválóan fejlesztik, ezért remekül ráhangolnak bennünket egy szabadulós szoba játékra. Azért ne ess pánikba, mert a Trap Factory szobáiból matek phd nélkül is ki szoktak jutni, a négy alapművelet ismerete elegendő a sikerélményhez!

 

Az élelmes detektív  

 

Szimat felügyelő hosszú hónapokon át üldözött egy betörőt, akiről tudta, hogy mindenre képes és végszükség esetén revolverét is használná. Lehetetlen volt őt a tetthelyeken elfogni, mert a betörő igen óvatos volt és igen finom volt a hallása. Ezért a detektív, aki egyedül akarta a bűnözőt letartóztatni, kikutatta a betörd lakását, és egy este az üres és sötét lakásban bújt el.  

 

A szobában a bejárattal szemben egy vastag függönnyel takart ablak volt, ugyancsak ilyen függönnyel volt takarva a szobából kivezető két ajtó is. A betörd gyanította, hogy a nyomában vannak, visszatérve lakására az ajtóban egy pillanatra megállott, azután hatlövetű revolverét előrántva, egymás után hat lövést adott le az ablakot takaró függöny felé. Ezután Szimat felügyeld a másik függöny mögül előlépve, rövid küzdelem után megbilincselte a betörőt, akinek a revolveré- ben már egy golyó sem volt.  

Milyen egyszerű trükkel téveszthette meg a detektív üldözöttjét? 

 

A megfejtés a bejegyzés legalján hamarosan elárulom, a játékos kedvű olvasók remélem, még törik a fejüket, vagy már van is megoldásuk (ha nem lenne csak fej- és jószágvesztés terhe mellett tekerhetnek a megfejtéhez). A feladványokban nincs semmi ördöngős, megoldhatók, miként a szabadulós szobákban sem ragadt még senki az idő végezetéig.

"A rejtvény lényege, hogy van megfejtése. Aki leül rejtvényt fejteni, biztos lehet benne, hogy ha eléggé eszes és ügyes, célhoz érhet. Valaki megszerkesztette a rejtvényt; kell hogy tudja hát a megfejtést is. De akkor miért fárasztjuk magunkat, miért nem kérdezzük meg tőle? "

 

 

Megoldás! 

 

Remélem a feladványok megoldásával jól szórakoztál, s kedvet kaptál, hogy barátaiddal egy közös feladványt is megoldj. Legyél te az élelmes detektív valamelyik Trap Factory szabadulós szobában!

 

« vissza